1. ,,სოციალური ქსელი - Facebook“
პროექტის
ავტორი: ლუიზა ჭალიძე
პროექტის
დასაწყისი - 06.02.2018წ.
პროექტის
დასასრული - 06.03.2018წ.
ჩართული
მოსწავლეები -51 კლასი (29 მოსწავლე).
პროექტის
მუშაობის დაწყება გამოვაქვეყნე სკოლის ფეისბუქ-გვერძე: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1710546198999840&id=232866670101141
პრობლემა
|
·
სოციალურ ქსელში ჩართული
მოსწავლეების პრობლემების არსებობა;
·
მშობლებისა და შვილების ურთიერთობები ,, Facebook“-თან დაკავშირებით.
|
პრობლემის აქტუალურობა
|
51
კლასში სწავლობს 29 მოსწავლე. ყოველი მათგანი დიდ ინტერესს იჩენს კომპიუტერისა და
ინტერნეტის მიმართ. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მათი ჩართვა სოციალურ ქსელში.ინტერესი
კომპიუტერული თამაშებისა და სოციალური ქსელის მიმართ.
დღევანდელობისთვის
მეტად აქტუალური საკითხის გამო, საჭიროდ ჩავთვალე მოსწავლეებისა და მათი მშობლების
ჩართვით სოციალური პროექტის მომზადება.
|
პროექტის მიზნები
|
·
მოსწავლეები უკეთესად გაიცნობენ სოციალური ქსელების
ფუნქციას;
·
გაეცნობიან ეთიკურ ნორმებს, რომელიც აუცილებელია სოციალურ
ქსელში მუშაობისას;
·
მოსწავლეები და მათი მშობლები შეძლებენ როგორც ურთიერთთანამშრომლობის,
ასევე ვირტუალურ სამყაროში თანამშრომლობის, ტოლერანტობის უნარ-ჩვევებს;
·
გაიზრდება მშობლების ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
პროექტის ამოცანები
|
·
ჯგუფების დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით;
·
სახელწოდების შერჩევა ჯგუფებისთვის;
·
ინფორმაციის მოძიება სოციალური ქსელების შესახებ;
·
კედლის გაზეთის შექმნა;
·
ბუკლეტების დამზადება;
·
გულსაბნევების დამზადება;
·
გამოკითხვის ჩატარება მშობელთა ჩართულობით თემში
- ანკეტის საშუალებით;
·
პრეზენტაცია;
დაჯილდოება.
|
განხორციელების გზები
|
1.
საორგანიზაციო საკითხები:
ჯგუფების
დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით; სახელწოდების შერჩევა ჯგუფებისთვის განხორციელდა სურვილისა და
არჩევანის მიხედვით - 3 დღე;
2.
ინფორმაციის
მოძიება და ტექსტური ფაილის შექმნა - 1 კვირა;
3.
კედლის გაზეთის მომზადება - 1 კვირა;
4.
მონიტორინგის ჩატარება მოსწავლეებში გამოკითხვის საშუალებით
- ,,რა გავიგე, რა ვიცი, რა
მინდა ვიცოდე“
5.
გულსაბნევების დამზადება - 3 დღე;
6.
გამოკითხვის ჩატარება - 1 კვირა;
7.
პრეზენტაცია/დაჯილდოება - 6 მარტი.
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
·
მოსწავლეები
შეძლებენ სოციალურ ქსელში ,,Facebook”
უკეთესად და უფრო კორექტულად მუშაობას;
·
მოსწავლეებსა და მათ მშობლებს შორის ურთიერთობა უფრო
სასარგებლო გახდება სოციალურ ქსელში მუშაობის დადებით და უარყოფით მხარეებთან მიმართებაში;
·
გაიზრდება მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
რესურსები
|
·
კომპიუტერი;
·
ინტერნეტი;
·
პროექტორი;
·
პრინტერი;
·
ფორმატი;
·
ფერადი ქაღალდები;
·
ფლომასტერები;
·
წებო;
·
ქაღალდები - A4 ფორმატის.
|
შეფასება
|
მონაწილეთა შეფასებ განხორციელდება განმვათარებელი შეფასებით და სიგელებით,
დიპლომებით და სერთიფიკატებით (იხილეთ შეფასების რუბრიკა)
|
2. სოციალური პროექტი - ,,რატომ მობილური“
პროექტის დასახელება
|
,,რატომ მობილური?“
|
პროექტის ავტორი:
|
ლუიზა ჭალიძე
|
პროექტის დასაწყისი
|
04.05.2018წ.
|
პროექტის დასასრული
|
05.06.2018წ.
|
ჩართული მოსწავლეები
|
52 კლასი (29 მოსწავლე)
|
პრობლემა
|
·
მოსწავლეების
მობილურ ტელეფონთან დამოკიდებულების პრობლემების არსებობა;
·
ინფორმირება მობილური ტელეფონის დიდი ხანგრძლივობით
გამოყენებისას შესაძლო საფრთხეების შესახებ;
|
პრობლემის აქტუალურობა
|
საქართველოში და მსოფლიოს დანარჩენ ქვეყნებში მოზარდები მობილურ ტელეფონებს აქტიურად იყენებენ. ტელეფონები ბევრი მსურველისთვის ხელმისაწვდომია. უმეტეს შემთხვევაში, მშობლები ექიმებისა და მეცნიერების გაფრთხილებებს ყურადღებას არ აქცევენ და ბავშვებისთვის ტელეფონებს მაინც ყიდულობენ.
საჯარო სკოლებში გაკვეთილების განმავლობაში მობილური ტელეფონებით სარგებლობა აკრძალულია, თუმცა დასვენებების დროს მოსწავლეები მობილური ტელეფონებით თავისუფლად სარგებლობენ. ზოგიერთი მშობელი პრობლემას ვერ ხედავს იმაში, თუ მის შვილს მობილური ტელეფონი ექნება.
V2 კლასში სწავლობს 29 მოსწავლე. მათი ინტერესი მობილური
ტელეფონის მიმართ ძალიან დიდია. განსაკუთრებით კი ელექტრონული თამაშებისა და სმს
მომსახურების მიმართ. დღევანდელობისთვის ამ მეტად აქტუალური საკითხების გამო, საჭიროდ
ჩავთვალე მოსწავლეებისა და მათი მშობლების ჩართვით სოციალური პროექტის მომზადება.
|
პროექტის მიზნები
|
·
მოსწავლეები უკეთესად გაიცნობენ მობილური ტელეფონის
შესახებ ინფორმაციას და მასთან დამოკიდებულების მნიშვნელობას;
·
გაეცნობიან მობილური ტელეფონის დადებით და უარყოფით
მხარეებს;
·
მოსწავლეებს განუვითარდებათ: შემოქმედებითობის, პრაქტიკული
და კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები;
·
გაიზრდება მშობლების ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
სტანდარტი ესგ-დან
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ
გამოყენება.
·
აცნობიერებს ზოგიერთი ციფრული საშუალების დანიშნულებას;
·
გაიაზრებს კლავიატურაზე კლავიშების განლაგებას, მათ
ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას;
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა
და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
·
გაიაზრებს ციფრული მასალის სტრუქტურას;
·
იყენებს ციფრული საშუალებებს ცნებების, ობიექტებისა და პროცესების გამოსახვისას
ციფრული მასალის გამოყენებით;
ის ტექნ. V. 4.
მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის
ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
·
აცნობიერებს ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის
იერარქიას (მაგალითად: ფაილი, საქაღალდე) და ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას (მაგალითად:
ფაილებს აჯგუფებს საქაღალდეებში, საქაღალდეებს აჯგუფებს ქვესაქაღალდეებად); გააზრებულად
არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს;
ის ტექნ. V.5. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება
ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
·
ინფორმაციისა და ციფრული მასალის ძიებისას იყენებს გავრცელებულ
საძიებო სისტემებს (მაგალითად: შეუძლია საძიებო სიტყვების, ფრაზებისა და მათი კომბინაციების ადეკვატურად
შერჩევა და გამოყენება, ეფექტიანად იყენებს საძიებო სისტემის ინტერფეისს);
ის ტექნ. V. 6.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
·
იყენებს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის შესაქმნელი
საშუალების შესაძლებლობებს ციფრული მასალის საკომუნიკაციო ხარისხის გასაუმჯობესებლად
(მაგალითად: ტექსტურ რედაქტორში ასოების ზომების, სტილისა და ფერის შერჩევა, ტექსტის
ენობრივი გამართულობა);
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
·
მოსწავლეები
შეძლებენ მობილურ ტელეფონთან უფრო კორექტულ დამოკიდებულებას;
·
მოსწავლეებსა და მათ მშობლებს შორის ურთიერთობა უფრო
სასარგებლო გახდება მობილური ტელეფონის მოხმარების დადებით და უარყოფით მხარეებთან მიმართებაში;
·
გაიზრდება მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
წინარე ცოდნა
|
მოსწავლეებმა იციან მობილური ტელეფონის შესახებ ინფორმაცია, მისი დანიშნულება.
მოსწავლეები ფლობენ მობილურთან მუშაობის პრაქტიკულ უნარ-ჩვევებს. იციან რა არის ინტერნეტი,
როგორ შეიქმნა და შეუძლიათ საძიებო სისტემის
საშუალებით მოიძიონ სასურველი ტექსტური და გრაფიკული ინფორმაცია ინტერნეტში, მოძიებული მასალით შექმნან Word-ის ტექსტური ფაილი და განათავსონ სურათები, ნახატები, ცხრილი და შეინახონ
კომპიუტერის მყარ დისკზე და გახსნან სასურველ დროს.
|
პროექტის ამოცანები და განხორციელების გზები
|
საორგანიზაციო საკითხები:
·
ჯგუფების დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით; - 1 დღე;
·
ინფორმაციის
მოძიება და ტექსტური ფაილის შექმნა - 5 დღე;
·
კედლის გაზეთის მომზადება - 1 კვირა;
·
გულსაბნევების დამზადება - 1 დღე;
·
მონიტორინგის ჩატარება მოსწავლეებში გამოკითხვის საშუალებით პროექტზე
მუშაობის დასასრულს - 1 დღე. (იხ. დანართი
3)
·
პრეზენტაცია/დაჯილდოება - 6 ივნისი, 2018 წ. .
|
რესურსები
|
·
კომპიუტერი;
·
ინტერნეტი;
·
პროექტორი;
·
პრინტერი;
·
დაფა;
·
ცარცი;
·
ფორმატი;
·
ფანქარი;
·
საშლელი;
·
ფერადი ქაღალდები;
·
ფლომასტერები;
·
წებო;
·
ქაღალდები - A4 ფორმატის.
·
ჭიკარტები;
·
ლითონის სამაგრები.
|
შეფასება
|
მონაწილეთა შეფასება განხორციელდება განმავითარებელი შეფასებით, სიგელებით,
დიპლომებით და სერთიფიკატებით, (იხილეთ შეფასების
რუბრიკა)
|
3. სოციალური პროექტი - ,,ჩვენ და კომპიუტერი“
პროექტის დასახელება
|
,,ჩვენ და კომპიუტერი“
|
პროექტის ავტორი:
|
ლუიზა ჭალიძე
|
პროექტის დასაწყისი
|
09.02.2018წ.
|
პროექტის დასასრული
|
16.03.2018წ.
|
ჩართული მოსწავლეები
|
52 კლასი (29 მოსწავლე)
|
აზროვნების ზედა დონის უნარები
|
თანამშრომლობა,
დაგეგმვა, ორგანიზება, კვლევა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება
|
პრობლემა
|
·
მოსწავლეების
კომპიუტერთან დამოკიდებულების პრობლემების არსებობა
·
მშობლებისა და შვილების ურთიერთობები კომპიუტერთან
დაკავშირებით.
|
პრობლემის აქტუალურობა
|
52
კლასში სწავლობს 29 მოსწავლე. ყოველი მათგანი დიდ ინტერესს იჩენს კომპიუტერისა და
ინტერნეტის მიმართ. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მათი ინტერესი კომპიუტერული თამაშებისა
და სოციალური ქსელის მიმართ.
დღევანდელობისთვის
მეტად აქტუალური საკითხის გამო, საჭიროდ ჩავთვალე მოსწავლეებისა და მათი მშობლების
ჩართვით სოციალური პროექტის მომზადება.
|
პროექტის მიზნები
|
·
მოსწავლეები უკეთესად გაიცნობენ კომპიუტერთან დამოკიდებულების
მნიშვნელობას;
·
გაეცნობიან კომპიუტერთან მუშაობის დროს უსაფრთხოებისა
და ეთიკურ ნორმებს;
·
მოსწავლეები და მათი მშობლები შეძლებენ როგორც ურთიერთთანამშრომლობის,
ასევე ვირტუალურ სამყაროში თანამშრომლობის, ტოლერანტულობის უნარ-ჩვევებს.
·
გაიზრდება მშობლების ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
პროექტის ამოცანები
|
·
ჯგუფების დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით;
·
სახელწოდების შერჩევა ჯგუფებისთვის;
·
ინფორმაციის მოძიება სოციალური ქსელების შესახებ;
·
კედლის გაზეთის შექმნა;
·
ბუკლეტების დამზადება;
·
გულსაბნევების დამზადება;
·
გამოკითხვის ჩატარება მშობელთა ჩართულობით თემში
- ანკეტის საშუალებით;
·
პრეზენტაცია; დაჯილდოება.
|
განხორციელების გზები
|
1.
საორგანიზაციო საკითხები:
ჯგუფების
დაკომპლექტება მოსწავლეების კენჭისყრის საშუალებით; სახელწოდების შერჩევა ჯგუფებისთვის განხორციელდა სურვილისა და
არჩევანის მიხედვით - 3 დღე;
2.
ინფორმაციის
მოძიება და ტექსტური ფაილის შექმნა - 1 კვირა;
3.
კედლის გაზეთის მომზადება - 1 კვირა;
4.
მონიტორინგის ჩატარება მოსწავლეებში გამოკითხვის საშუალებით
- ,,რა გავიგე, რა ვიცი, რა
მინდა ვიცოდე“
5.
გულსაბნევების დამზადება - 3 დღე;
6.
გამოკითხვის ჩატარება - 1 კვირა;
7.
პრეზენტაცია/დაჯილდოება - 6 მარტი.
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
·
მოსწავლეები
შეძლებენ სოციალურ ქსელში ,,Facebook”
უკეთესად და უფრო კორექტულად მუშაობას;
·
მოსწავლეებსა და მათ მშობლებს შორის ურთიერთობა უფრო
სასარგებლო გახდება სოციალურ ქსელში მუშაობის დადებით და უარყოფით მხარეებთან მიმართებაში;
·
გაიზრდება მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში.
|
სტანდარტი ესგ-დან
|
სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები:
თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
მუხლი
48. ეროვნული სასწავლო
გეგმის პრიორიტეტული
გამჭოლი კომპეტენციები
3. პრიორიტეტული
გამჭოლი კომპეტენციები:
ი) სოციალური და სამოქალაქო
კომპეტენცია. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია გულისხმობს სამოქალაქო ცხოვრებაში
ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებას, როგორებიცაა:
კონსტრუქციული თანამშრომლობა,
პრობლემების მოგვარება, კრიტიკული და
შემოქმედებითი აზროვნება, გადაწყვეტილების მიღება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების
პატივისცემა, დემოკრატიული პრინციპების აღიარება და სხვა.
მიმართულება: ისტ რესურსების შექმნა
ის
ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ის
ტექნ. V. 4.
მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად
გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
კვლევა და კომუნიკაცია:
ის ტექნ. V.5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას
და კვლევის პროცესში.
ის ტექნ. V. 6.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
|
რესურსები
|
·
კომპიუტერი;
·
ინტერნეტი;
·
პროექტორი;
·
პრინტერი;
·
დაფა;
·
ცარცი;
·
ფორმატი;
·
ფერადი ქაღალდები;
·
ფლომასტერები;
·
წებო;
·
ქაღალდები - A4 ფორმატის.
|
შეფასება
|
მონაწილეთა შეფასება განხორციელდება განმავათარებელი შეფასებით და სიგელებით,
დიპლომებით და სერთიფიკატებით (იხილეთ შეფასების რუბრიკა)
|
No comments:
Post a Comment